Alicia Gil Mataix

Grafiek, Illustratie, Schilderkunst, Tekenkunst

La Cosa Nostra II

2015
100 x 120 cm
Acryl op doek

Hoe is het mogelijk dat mooie plekken scenario's van slecht gedrag zijn?


Rotterdam Port

2016
29,7 x 42 cm
Krijt en inkt op papier

Wegen zitten vol symboliek. Ze symboliseren de loop van het leven. Ze laten ons zien waar we zijn en waar we naartoe gaan.


The survival of the thistel

2017
100 x 120 cm
Acryl op doek

Distel wordt beschouwd als onkruid, maar is sterk en vol tegenstrijdigheden. Het is onmisbaar bij de wandelingen door de open velden in de zomer


Human thistel

2018
110 x 90 cm
Acryl op doek

Personificatie van de sterke plant, die onder extreme omstandigheden overleeft beschermd door doornen, net als mensen.


The place where the trees want to reach heaven

2021
25 x 25 cm
Krijt en inkt op papier

De natuur geeft inspiratie en verlichting. Als je naar boven kijkt, lijkt het alsof de bomen hetzelfde punt in de hemel willen bereiken.


New life is awakening

2022
90 x 140 cm
Acryl op doek

Alles komt goed


Contact

Alicia Gil Mataix
Grafiek , Illustratie, Schilderkunst, Tekenkunst

gerbera69@gmail.com

06 36172490

alicia-gil-com

Biografie

Alicia Gil Mataix – Valencia 1969

Alicia is afgestudeerd in Schone Kunsten aan de Universiteit in Valencia met tekenen als specialiteit.

In 1997 verhuisde zij naar Nederland. Haar vroege werken, gemaakt in Spanje en in het begin in Nederland, waren voornamelijk stillevens en abstracte schilderkunst. Beetje bij beetje begon zij meer landschappen te schilderen, impressies van mediterrane herinneringen.

De verhuizing naar Nederland bracht een schok die in haar werk heeft geresulteerd in het definiëren van haar nieuwe omgeving. Het gebrek aan licht gedurende het grootste deel van het jaar en het vooraf gedefinieerde landschap waar de natuur zich heeft aangepast aan de menselijke wensen, zijn de meest relevante ruimtelijke elementen die Alicia’s werk hebben beïnvloed.

Stedelijke en landelijke beelden, ondergedompeld in stilte, waardoor de kijker een gevoel van vervreemding krijgt van de omgeving, zijn de onderwerpen van haar werk. De academische invloed is latent aanwezig  als de liefde voor de lijn.“Impressies van mediterrane herinneringen”